Vi hjälper dig
Något som inte funkar i lägenheten?
Ibland blir inte allt som man har tänkt sig. Om du uppstår något fel i din lägenhet ringer du alltid felanmälan. Under kvällar och helger mottas endast felanmälningar av akut karaktär som till exempel vattenläcka. Är det ett fel som inte är brådskande, kan du ibland få vänta upp till två veckor på att felet blir åtgärdat.
Reparatören som ska åtgärda felet, kontaktar dig och meddelar att felanmälan är mottagen samt avtalar en tid.
Hyresgästens ansvar
I hyresrätterna ansvarar vi för att de flesta fel blir åtgärdade, dock finns det vissa undantag där ansvaret helt ligger på hyresgästen.
- Byte av säkringar
- Rensning av golvbrunn och vattenlås i badrum/wc
- Byte av glödlampor/lysrör (gäller ej belysningen i köksfläkten och ugnen)
- Reparation eller montering av persienner
Felanmälan lägenhet
eller tvättstuga
054-56 22 72
Måndag-fredag 8-12 och 13-15
Övrig tid endast fel av katastrofkaraktär.
Felanmälan TV
Telia kundtjänst:
054-562272
Knappval 4
Felanmälan internet
Blir det fel på tjänst via fibernätet/datauttaget, kontaktar du den leverantör som du beställer tjänsten av.
Ljudolägenheter
För allas trevnad ska det vara lugnt och tyst mellan kl. 22:00-07:00. Därför är det viktigt att dämpa volymen under kvällar och nätter. Mycket oväsen som till exempel hög musik utanför kontorstid rapporteras till felanmälan som skickar Securitas på utryckning. Den som orsakat störningen debiteras utryckningskostnaden på cirka 2000 kronor. En störning under kontorstid går bra att rapportera direkt till bovärden.
Kontakta bovärdenLåsöppning
Olyckor kan inträffa, och skulle man låsa sig ute finns naturligtvis hjälp att få. Om du till exempel skulle låsa ute dig, kontakta felanmälan för hjälp med låsöppning. Legitimering är obligatorisk och kostnaden för utryckningen debiteras hyresgästen på plats.